Wednesday, November 20, 2013

Aku nak berubah...



Terkenang kata2 seorang sahabat:


"em diorang tu kalau nak terkinja2..bual2 kosong, ajak la aku..tapi kalau bab2 nak menuntut ilmu agama..jumpa ustazah ni..ustazah tu...usrah...emm langsung lupakan aku..diorang2 je..aku pun ada hati perasaan..takkan aku tak terasa bila diorang buat macam tu..aku pun nak belajar agama..apa ingat aku ni teruk sangat ka?..memang aku pakai macam ni (tak tutup aurat dengan sempurna), tapi aku cuba..aku cuba jadi lebih baik..aku tak boleh berubah drastik.."


#Tersentap hati bila dia tiba2 luah macam tu. Agaknya dah lama pendam kot..tah la.. Tak faham dunia sekarang. Muslimah..solehah..memang cantik je orang pandang bila kita berjalan dengan geng2 bertudung labuh je..bertshirt muslimah..berjubah..memang cantik..tapi tak bermakna apa2 kalau kita tinggalkan kawan2 yang bertudung pendek. Apa nilai tudung labuh nak nampak baik je di mata manusia sekeliling sampaikan dalam menuntut ilmu agama pun memilih-milih orang nak dijadikan teman.


"takpa wei..aku faham hang..aku nampak perubahan hang..daripada baju pendek tapi sekarang dah bertambah labuh..tudung2 yang hang pakai walaupun bidang kecik tapi hang buat sampai tutup dada hang..aku nampak semua tu..hang sentiasa berubah jadi baik..sampaikan aku malu dengan diri sendri..aku nampak diri aku lagi teruk dari hang...walaupun hang jatuh..walaupun 'mereka' lupakan hang..tak bimbing hang, takpa Allah ada...Dia takkan tinggalkan hang selagi hang ingat dia...Dia sentiasa ingat hang"


oh my dunia...

No comments:

Post a Comment